30 marca 2012

Trudny czas przed Wielkim Tygodniem.

To jest bardzo trudny Wielki Post. Sytuacja społeczno- polityczna w kraju napięta do granic możliwości. 
Sprawa referendum i wieku emerytalnego, bolesne wspomnienia katastrofy smoleńskiej, awantury w Sejmie, wypadki drogowe (znów busy!), katastrofa kolejowa, podwyżki nie tylko cen żywności (od kwietnia - gaz) - wszystko to nie sprzyja właściwemu przeżywaniu  Wielkiego Tygodnia. A przecież Niedziela Palmowa - tuż, tuż. A właśnie niedziela Palmowa rozpoczyna wielki Tydzień. 
Aby nie rozpatrywać tych problemów, od których media aż huczą zapraszam do zastanowienia się nad treścią wiersza pana Ernesta Brylla pt.
"Wymyj, żono, okna na Wielkanoc"
Wymyj, żono, okna na Wielkanoc
Obejrzymy dokładniej to samo
W innych domach za czystymi szybami
siedzą ludzie dokładnie tak sami

Takie same jajka malowali
Taką samą szynkę wystali
I tak samo nie pytają co dalej
Bo się tego dosyć napytali

Chrzan nas piecze. To płaczemy. Oni
Także płaczą nad swoim chrzanem
Może chociaż pokiwamy do nich
No i po co. Wszystko takie same.

Wszystko skryte. Choć wszystko widać
I usłyszysz zza cienkiej ściany
Nie zobaczysz, kto jest krzyżowany
A kto głupio na mękę go wydał

Wymyj, żono, okna. Popatrzymy
W swoje twarze - z mieszkania w mieszkanie
Może chrzanem się zadławimy
Zapłaczemy o zmartwychwstanie.

Wiersz przepisany ze zbiorku wierszy Ernesta Brylla pt. "Nie proszę o  wielkie znaki". Majka47

6 komentarzy:

  1. Witam.
    Zapraszam do siebie
    http://krzysiekpolcyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Majko!
    Ano dobrze określiłaś ten czas dzisiejszy. Tak jest. I ja w swoim wpisie napisałem o emeryturach. Chociaż unikam tekstów politycznych, ale musiałem napisać. Bo moja emerytura lub jej brak to NIE POLITYKA. Tym bardziej, ze nie wiadomo jaka jutro formacja będzie rządziła.
    I u nas pogoda fatalna. A mam pomyć okna. I coś tam jeszcze zrobić.
    Ernest Bryll ma bardzo dobre teksty.
    Pozdrawiam w deszcz i zimno z Warszawy.
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  3. Majko!
    Dziękuję za życzenia na Wielkanoc.
    Bądź zdrowa!
    Jestem w trakcie porządków domowych. Jeszcze tylko odkurzanie.
    Tak, takich spraw na blogu się nie załatwi. Ale napomknąłem bo się po prostu wkurzyłem:)
    Jeszcze raz Wesołych Świąt Wielkanocnych.
    Vojtek &Viola

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz Majko:) Jak nigdy do tej pory - ograniczyłam sama sobie dostęp do tego szumu medialnego. Potrzebuję wyciszenia, no i nadszedł czas refleksji:)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muzyka stosowna do Wielkiego postu i zbliżającego się Wielkiego tygodnia znakomicie pozwala przygotować się duchowo na święta.

    notaria

    OdpowiedzUsuń
  6. Tekst Ernesta Brylla chyba nigdy nie straci na aktualności.
    Tacy jesteśmy...
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń