25 października 2011

Podróżowanie pociągiem...

Każda sytuacja dostarcza nam nowych doświadczeń, spostrzeżeń lub wrażeń. Jedną  z takich sytuacji jest jazda pociągiem. Od czasu do czasu odbywam godzinną podróż pociągiem. Inaczej jest, gdy nie jadę sama - wtedy rzeczywiście nie zwracam na nic i na  nikogo uwagi, gdyż rozmowa pochłania bez reszty. Natomiast wiele ciekawostek o zachowaniach ludzi można  zaobserwować podróżując samemu. 
Przede wszystkim  współpasażerowie przeważnie milczą, przysypiają lub ewentualnie próbują czytać prasę. Studenci przeglądają skrypty.
Czasem trafi się ktoś, kto potrafi opowiedzieć bardzo osobiste przeżycia.
Kiedyś przypadkiem spotkałam panią, której nie znałam, a która była związana z pracą mojej córki. Nie spodziewałam się, że z obcą osobą będzie tyle wspólnego do opowiadania. Podróż minęła wówczas bardzo szybko. 
Weekendową podróż odbyłam w towarzystwie pani, która jechała "po zdrowie" z bardzo odległego rejonu do sławnego bioenergoterapeuty.  Ponieważ trochę orientowałam się w temacie, musiałyśmy dobrze uważać, aby wysiąść na właściwej stacji. 
Solidarność pasażerów objawia się w przypadku opóźnienia pociągu, brudnych toalet, czy "młodych gniewnych" próbujących hałaśliwie zagłuszyć stukot kół pociągu. 
Jednym słowem - podróżować lubię, nawiązuję też rozmowy ze współpasażerami, można wiele ciekawych rzeczy zaobserwować, jednak marzy mi się taki pociąg, w którym jak w metrze wyświetlałyby się kolejne stacje, który byłby czysty, bez opóźnień, i w którym przyjemnie odbywało by się nie tylko dłuższą podróż.
Majka47  

3 komentarze:

  1. Życzę Ci, aby na Twej trasie kursowały już tylko pociągi o nazwach "Elf" i "Flircik". Jednak jestem zdumiona, bo chociaż nie korzystam z tego środka lokomocji, wydawało mi się, że na Twej trasie, przewaga kursujących pociągów, to "Elfy" i "Flirciki".
    I tego Ci serdecznie życzę. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Każda podróż może być pouczająca, to zależy od naszego nastawienia. Jednak nie lubię gadatliwych współpasażerów, którym się buzia nie zamyka i tylko by gadali cały czas. To mnie męczy.

    notaria

    OdpowiedzUsuń